Boracay- Dag 28

Battre sent an aldrig.                                                                                                                           Eftersom det forekommer en hel del stromavbrott har ar inte datorn sarskillt lockande och nar val solen skinner ar den inte precis forsta prioritet.

For hor och happna: Vi har haft sol! Riktigt mycket sol t o m vilken orsakat ruskigt roda fotter pa Franz. En till punkt vi kan stryka fran var undvika-lista..

Jag har hittat Nemo! (Och da menar jag inte ackel-tylosands-Nemo). En hel dag spenderades till havs, i segelbat med cyklopen i hoggsta hugg, och avslutades pa en privat strand. Det var grymt! Var verkligen som att simma i ett akvarium forutom att jag krockade med nagra japaner lite da och da. Och "dok" sa klart upp med huvudet rakt under en planka.. Typiskt mej!

Vi har ocksa varit med om en heldag pa Ariel's Point. Det ar ett stalle en gubbe som heter Ariel (som har varit overallt och alskar spybar!) ager, dar det finns en massa klipper i olika hojder man kan hoppa i fran. Jag ar val ingen superdykare kanske for magplask raknas val inte precis och har ju lite skum hajskrack dessutom (det finns inga hajar har men ibland finns det t o m i sandviken..) men jag vagade hoppa fran 10 meter! Lika hogt som forna SMI-simmaren sjalv! Jag ar hur stolt som helst! Allting videofilmades sa bevis finns! Fri mat och oppen bar med specialiten rom och cola ingick, nagot som utnyttjades mer flitigt av vissa.. Hmm..

Under dagen hangde vi med nagra amerikaner som vi kom ovverens om att traffa pa kvallen. Vi gick till deras hotell i varldens osregn och vips satt vi med pa en brollopsresemiddag med amerikanerna, deras nygifta vanner och brudens foraldrar! Vi blev matade med krabbor och varldens storsta rackor medans vi fick lyssna pa historier som hant ett tiotal ar innan vi foddes. Pa nagot vanster rakade hela sallskapet fa for sig att jag hade fodelsedag samma dag som Berlinmuren foll, kanske min inte allt for klockrena engelska som drog sitt stra till stacken. Lite jobbigt blev det.. Speciellt eftersom jag pinsamt nog inte ens vet nar muren foll..

Igar var vi pa en eldshow pa kvallen dar "shemalesen" underholl for fulla muggar! Och jag at efterlangtad potatis! Vi traffade nagra Gbg;are som forsokte sig pa att sjunga lite Orup for mej; " Ah, nar jag dansar med vargaaar!"  Absolut battre an ingenting!

Nu ska vi ut i osregnet, pa on dar det ar vanligast i varlden att kopa karlek, och forsoka hitta lite mat.

/Elin, utan loppbett! YEAH!

Sanna har batar aker vi omkring i.

Jag triv som fisken i vattnet!

Franz och Michelle pa Ariel's Point.

Har hoppade vi!

Boracay- Dag 22

Nu har vi varit ivag mer an tre veckor! Shit!

Boracay ar precis som jag hade forestellt mej med turkost vatten, kokospalmer och massa god mat, men (for att recitera Tony Irving) MEN, det ar fortfarande orkan har, regnet piskar en pa benen och vagorna ar sa starka sa att de valter en, och vi gar just ni pa en diet pa 13 piller om dagen..

Uppdatering pa "Martins syndrome"- bolderna: Franz bolder blev varken battre aller samre och morgonen efter vaknade jag med stora myggbet over benen och ryggen. Det kliade som tusan och det anda som hjalpte var att smorja in oss konstant med aloe vera. Sa det blev sjukhuset. Ett gammalt skrivbord med handskrivna journaler senare och efter att ha matt blodtrycket (mitt verkade de inte bli riktigt kloka pa men enligt tidigare mattningar ar jag ju sa gott som dod) fick vi ga in till en doktor. Hon kollade typ en sekund pa vara utslag och skrev ut recept pa tabletter och gav oss en lang lista pa saker vi inte far ata. Solen ska vi undvika men det ar ju inte sa svart.. Kanns kanske inte riktigt som vi blev klokare efter "sjukhusbesoket" men pillrerna hjalper i alla fall. Vi kollade lite pa internet sjalva senare och kom fram till att vi troligen blivit bitna av ett djur som vi fatt en allergisk reaktion mot, antagligen en sandloppa. USCH! I morgonbitti ska vi pa aterbesok till doktorn och sen hoppas vi att det ar slut pa den har "sunset beach-sjukan".

Hoppas pa ett lakarbesok med bra besked, lite sol eller atminstonde inte regn, sa att vi kan aka och snorkla i morgon! Och infor kvallen hoppas vi pa att slippa doda en kackerlacka och inte fa en mask i maten...

/ Elin

Boracay- Dag 18

Okej, pa tre dagar har vi lyckats branna nastan tre punkter pa var "10 saker vi helst vill undvika under resan".
  • Bråka (med varandra eller andra)
  • Gå vilse
  • Missa flyg, buss, tåg eller elefant.
Usch, om det ar sant att man far upp hjartat i halsgropen sa har nog mitt vaxt fast dar nu kan jag saga. Allting borjade sa himla bra. Vi akte till Hong Kongs flygplats sa att vi hade flera timmar till godo och hittade direkt var incheckningsdisk. Eftersom den inte hade oppnat annu gick vi och vilade pa nagra bankar och passade pa att posta vara vyrkort. Nar det blev incheckningsdax plockade vi fram vara pass och biljetter stallde oss i kon. Allting, biljettera och bagaget (var lite oroliga for overvikt) gick bra men sen sager var lilla chines-tant att vi maste ha biljett fran Boracay bokat ocksa annars far vi inte ga ombord planet! Sa situationen blev att vi hade exakt trettio minuter pa oss att hitta en dator, bestamma var och vart vi ville aka, och boka biljetter!!
Dator hittade vi men som saknade mus for det fick man tydligen hyra nagonannanstans pa Hong Kongs stora internationella flygplats.. Med musen fixad borjade vi leta biljetter. Vi hittade jattebra pa en gang, skrev in alla kontaktuppgifter och andades ut en smula. Skulle precis borja knappa in vara internetbank dosor nar det kommer upp ett meddelande "tyvarr den har flighten blev just fulbokad". Bara att borja om igen. Men precis nar vi trodde vi var klara kom det dar jakla meddelandet upp igen. Och igen, och igen och igen..
Klockan var minuter innan vi skulle missa planet och var lilla chines-tant borjade narma sig.. Vi hittade en bra mycket dyrare biljett an vi tankt oss till Vietnam som vi borjade skriva in alla uppgifter pa men mina hander var sa stressiga sa allt blev bara fel hela tiden. Franz addressuppgifter gar nu som en mardrommsrost i mitt huvvud.. Vi hade nastan gett upp och borjat deppa ihop over att missa planet nar vi kom fram till betalningen. Det gick! Sa medans var lilla chines-tant stod och trampade otaligt vid sidan om lyckades vi boka biljetter och mejla dem till flygbolaget. Sen sprang vi som galningar och hann! Vi fixade det! YEAH!!!
  • Tatuera oss på fyllan
  • Kräkas, blåmärken eller blodutgjutelse
Har har vi bade tva drabbats:
Franz har fatt konstiga bolder over hela kroppen, tank "Martins syndrom" i Sunset Beach. Vi har kommit fram till att de kan har uppkommit pagrund av tva saker: den konstiga kinesiska maten med bland annat blackfisks-sugproppar som han provade sista dagen eller loppor. Vi hoppas verkligen pa det forsta alternativet. Om det inte blir battre far vi prova pa den fillipinska sjukvarden.

I Hong Kong bodde vi pa sjatte vaningen och jag kom pa den briljanta ideen att vi skulle bojkotta hissar och pusta upp for de tusentals trappstegen varje dag. En morgon stod en liten tant och skrubbade trappan och dar kommer vi springande, sa klart halkar jag och aker rutschkana ner. Sa nu har jag lite mindre bleka ben och mer bla-lila istallet. Tjo!
  • Tappa bort saker (Elin)
Den har punkten markte jag inte ens forsen Franz plotsligt ringer till min mobil, lite halvhysterisk sa dar. och undrar var jag ar. Ett litet kommunikationsfel..
  • Bli bankrutta
  • Längta hem
  • Bli vårt egna lilla LOST
  • Bränna oss

Men nu sa sitter vi har pa Boracay, en riktig Robinsson-o, efter flyg, proppelerplan, motorcykel och bat, och det ar orkan! En jakla tyrfon harjar over Fillipinerna! Det ar ingen fara, ingen skadas eller sa, men i var Boracay-plan ingick inte riktigt oversvamningar, livsfarliga vagor och palmer som nastan blaser omkull..

Bra vader, sa att vi kan dyka, surfa och bada, JA TACK!

/Elin

Utsikten over Hong Kong fran "The Peak".

Utflykten till jatte-budhan. Det var har jag blev borttappad!

Nar vi var pa en liten o utanfor Hong Kong och badade (!) for forsta gangen.

Samma o, dar vi ocksa hyrde cyklar och klattrade upp for ett vattenfall.

Har kunde man "softa" mitt i gronsakslandet!

Ett blasigt Boracay!

Hong Kong Dag 15

Idag var dagen som jag vantat pa i 15 dagar! BADDAGS!!! Men icke sa nicke, nar vi steg upp var det for forsta gangen pa var resa ovader pa G. Buhu!

Istallet blev det tagbana upp till utsiktsplatsen The Peak. Hur hogt upp som helst var vi och en miljon andra turister. Lite overskattat tycker jag dock.. Efter det blev det bakad potatis (Oj, vad jag har saknat potatis!) och glass med kanelbullar.

Ovader= Biovader sa vi hittade ett kopcentrum med en bio. Dar visades nagon av Stieg Larsson filmerna pa svenska! Men det hade Franz redan sett och sanna filmer forbattrar inte precis mina chanser att sova sa istallet blev det Eat, Pray and Love. Se den Lena! Svenska filmer verkar foresten vara populara har nere, pa en liten marknad hittade vi en porrfilm med sjalvaste Stellan Skarsgard i huvudrollen!

Igar var vi pa en guidad tur dar vi fick aka utanfor Hong Kong mot granasen till Kina. Varldens basta guide hade vi, en liten Ing-Marie kopia, som gjort allt och varit overallt. Jag var yngst av alla med bred marginal, om man inte raknar franz, sa jag fick vara "baby". Vi besokte tempel, gamla byar och fiskesamhallen. Sen at vi lunch pa en restaurang dar vi skulle fa underhallning. Pardans var det.. Med ungeffar lika hog standard som pa studentbalen..

Pa kvallen gick vi till Temple market, en lang krimskrams marknad som har oppet hela natten. Jag kopte en t-shirt och Franz lite av krimskramset.

Nu har vi varit i Hong Kong nagra dagar och det kanns skont att bo i en stad aven om varat boende ar ungeffar samma klass som i indien; inget varmvatten, mogeldoft och feta larver pa toan. Att sy upp kostymer och hasch verkar vara Hong Kongarnas grej for det forsoker de pracka pa oss konstant. Snabba internetcafe dar man till och med kan lyssna pa musik, nagot som utnyttjas sa fort jag far chansen, Orup gar pa hogvarv! Och har finns choklas! HALLELUJA!

/Elin, fortfarande nr1 pa yatzy!

Alla som ar fodda 1989 ar fodd i den har snyggingens tecken. Vi ar dessutom drakar.

Den overgivna byn. Ett par byggde den ihop om att de skulle bo dar med sina vuxna barn men alla barn stack till England och gubben dog sa nu bor bara tanten kvar.

Fiskebyn.

Nu dog kameran.. Forbaskat!

Hong Kong- dag 12

Den har dagen borjade hur jobbigt som helst. Vi landade pa Hong Kongs stora flygplats ca 7 pa morgonen efter nagra minuters somn. Sa vi var lite lagom griniga sa dar.. Allt gar bra, inga problem att komma in i landet och bra turist hjalp. ( Fick ocksa hora lite svenska, eller norrlanska, bakom oss i kon). Sen kom vi fram till en ATM och dar gick det at pipan for forsta gangen under den har resan. Forst sparrar den jakla maskinen mitt visa kort sen svaljer din mitt mastercard!! FUCK!
VArldens tur att jag har min internet dosa med mej (den var ocksa borta en liten stund: utbrott nummer tva..) och kan fora over pengar till Franz och ta ut genom hans kort. Men sa himla irriterande..

Natten igar spenderades pa ett litet hotell i Agra, dar vi var anda gasterna forutom en odla som satt och vakade over var sang hela natten. Det gick knappast battre for mej att sova.. Vi steg upp vid halv sex for att fa se Taj Mahal i soluppgangen. Det hann vi inte riktigt men det var sjukt maktigt anda. Verkligen jatte fint!

Efter det akte vi tllbaka till vart tomma-odle-hotell och bestallde lite frukost. Inte ett ratt hade var servitor. Vi fick gamla agg, sylt istallet for smor, och gamla rostmackor istallet for naan-brod.. yeah..
Sen stressade vi till tagstationen och akte till New Dehli. Den har gangen akte vi tredje klass men det gick bra anda. Fran tagstationen klamde vi in oss och vara stora vaskor (numera fylld med smuttsvatt och julklappar) i en liten tuktuk och begav oss mot flygplatsen. Pa vagen korde vi forbi Commonwealth games arenorna. Dehli var verkligen stadat pa grund av detta och framfor alla slumomraden hade man satt upp stora plakatt for att man inte skulle kunna se in. Ungefar som jag brukar stada alltsa..

Men nu sitter vi alltsa i Hong Kong och har lyxat till det med en svindyr pizza och rena klader! Ska snart leta upp en mataffar och kopa lite godis och dricka. Sen nagra avsnitt mordkommisonen och sova.

Vickie, de har riktiga m&m har, KOM HIT!!

Vi mar bra!

/Elin

PS: gissa vem som vann var 3000-poangstavling i yatzy?! :)

Franzy vad Taj Mahal

Den har vill, VILL, jag verkligen ta med hem!

Agra 10/10/10

Tjena Bloggen!

Idag ar det jag Frazze som skriver, tankte att det var pa tiden att jag ocksa skriver. Idag ar vi I Agra, staden dar Taj Mahal finns, faktiskt sa sitter vi bara 500 meter ifran palatset nu. Ska dit imorgon nar det ar soluppgang cirka halv sex. Det har ar alltsa var nast sista dag i Indien for imorgon sa aker vi till Hong Kong 23.15 var tid. Tar fem timmar dit sa far forsoka hinna sova pa planet. Kanslan ar annars att jag valdigt garna hade tagit ett dopp i varmen, synd att allt vatten i Indien typ ar skitigt! Men det kmr snart att andras nar vi landar pa Filippinerna, sol och bad for hela slanten kan ja lova! Har en del bilder ja tankte lagga upp men det far vi ta en annan dag. Hoppas ni har det najs dar hemma de har vi i alla fall!
Peace out
Franz

10/10-2010; THEO 5 AR!!!

10/10-2010; Theo fem ar!

Jarpur- Dag 8

Namasttei! (Hej!)

I tisdags kvall tog vi da alltsa taget fran Bombay till Jarpur. 110 mil lang resa som varade i sjutton timmar. Jag var ganska orolig infor resan, specillet som vi skulle resa i tredje klass och sova med en massa andra. Jag hade darfor fatt Franz att lova att vi skulle vara vakna varannan timme. Men det behovdes inte. Vara "sovgrannar" var valdigt trevliga och larde oss skriva vara namn pa indiska. (Jag var for ovrigt vaken hela natten sjalv anda. inte for att jag var radd utan for att jag inte kunde andas dar uppe i min tranga overslaff. Jag ar faktiskt sjukt dalig pa att sova i Indien.)

Vi kom fram till Jarpur klockan 10 dagen efter och kande direkt att det inte var samma klibbiga varme har. Curryn kommer vi dock inte ifran. Vi blev genast uppraggade pa stationen och skjutsade till ett hotell. Resten av dagen tillbringades pa hotellet eftersom Frasse var lite febrig. Dock inget allvarligt, ni oroliga mammor! Han madde bra redan dagen efter.

Igar akte vi en guidad tur i hela staden som varade i nio timmar. Vi fick se en massa slott och fastingar, elefanter, kameler, apor, kossor (sa klart) och massa annat. Utsikterna fran bergen var galna! Lite halvt om halvt nara att jag fick prova pa ett ta en flygtur ner for branten.

Denna har dagen har agnats at shopping i Pink City. Det ar en stad dar allt ar byggt i rosa. No shit! Dar fick vi se var forsta kobra i en korg. Men dansa ville han inte.  Jag har handlat en klanning och Franz en indisk skjorta men vi ser inte mer indiska ut for det.. Vi borjar nog daremot lukta lite mer indiskt..

Vad har hant mer i Jarpur?

*Jag har fastnat med haret i en flakt. Om ni vill ha ett stort, fluffigt har, som aldrig kommer ga att kamma ut, ar detta nagot jag varmt kan rekommendera.

*Vi har kommti fram till att Franz ar samst pa att pruta och att saga nej. Idag nar vi skulle aka tuk-tuk och kommit ovverans innan att vi inte ville betala mer an 50 rupies borjade han budgivningen med 60...

*En liten indisk man tittade in i mina "vackra bla" ogon och friade till mej. Sa nu kanske jag stannar har ett tag till och bara hoppas pa att min blivande man fortsatter vara fargblind..

*Vi har hittat en hudkram som gor en blekare. Blek-utan-skugga kanske?

* Orup ar numera introducerad i Indien! Yeah!

Planen nu ar Jarpur-Agra-Dehli-Hong Kong-Fillipinerna. Tips for de tva sistnamnda mottages garna!

Nu ska vi ut och fira elefanternas dag!

/Elin

( och ja, det ar meningen att Franz ska skriva ocksa..)

Nattaget Bombay-Jarpur. Min kvavande Overslaff.

Lite av The Pink City

Franz med nya vanner

Elin med nya vanner. Och byxor som forovrigt firar sjudagars-jubileum.

Omkord av en elefant..

Apan beundrar utsikten.

Hogt, hogt var vi!

Bombay - Dag 5

Igar var det dax for Franz drom utflykt, den som han tjatat om anda sen asienresan bokades, en tur i den Indiska slummen! Vi sprang som galningar till kontoret dar turen skulle starta (vet inte vad det ar med oss och tider har nere!?) och hann som tur val var. Vi akte tillsammans med att amerikanskt par som salt allt de agde och hade for den har resan och en ensam irlansk jatte-man.
Jag och Franz fick aran att aka i bagaget sa det var lite lisseberg pa samma gang.

Forsta stoppet var vid ett av Bombays tvatterier. Vid just detta tvattade man bland annat stadens sjukhusklader. De anstallda jobbar dar 17 timmar om dagen for ynka 25 kronor for hela dagen! Usch! Pa kopet far de ofta hudsjukdommar eftersom de dagarna i anda star i sap-vatten.

Sen korde vi igenom porr-kvarteren, dar de prostutierade bor och porrfilmerna spelas in. Guiden berattade att det normala ar att borja selja sex nar man ar nio ar.. Sen vet jag inte vad han sa mer for sen kunde inte jag tanka pa nagot annat..

Vi hoppade hur som helst av vid en stor station dar vi motte upp tva resenarer till som skulle hanga pa den guidade turen. Vi borjade med industri-slummen dar de tillverkar plast, lader och mycket annat. Hela stallet sag ut som en enorm soptipp.

Jag tyckte jag kande mej ganska okej med att jag skulle fa se en massa hemskheter men nar jag sag tva sma nakna barn som satt i grusen och lekte med gammalt inspelnigsband gick det at pipan. Sen grat jag konstant i tva timmar.  Den stackars guiden var helt fortvivlad och trodde jag var missnojd pa nagot satt och forsokte pigga upp mej. till sist drog han till med "you really look like Denise Richards"!  Haha! Stackars guiden. Franz tyckte for ovrigt att han sag ut som en fisk.

Efter turen var planen att ta oss med tag till New Delhi men oturligt nog var biljetterna slut. Sa det blev istallet en natt till i Bombay pa varldens minsta hotelrum.

Idag har vi i alla fall lyckats skaffa oss tagbiljetter. Sa om nagra timmar aker vi 90 mil norrut till bergsstaden Jarpur.  Ar lite nervos for att aka tag men har traffat andra turister som sager att det inte ar nagra problem.

Forutom ett par svullna ogon mar vi bra! (Fast Franzy den jakeln borjar vinna Yatsy nu. Jag ar ocksa en dalig forlorare!!)

Hor av oss sa snart vi kan!

/Elin

Har lyckats fa in lite bilder nu:

Ett av Indiens storsta tvatterier. I "vattenbaljorna'star man och handtvattar alla klader.

Utsikten efter den svettiga vandringen pa Elephant Island.

Franz och en kanon pa Elephant Island.

Varldens oraddaste apor pa Elephant Island.

Ett 'bostadsomrade'' vid hamnen

Har bor de..

Jag i the hanging garden med en giraff buske.

Bombay- dag tre

Antligen funkar bloggen! Vart forsta intryck av datorer och internet har nere var inte det basta..

Vi kom hit i Lordags morse efter en lang flygresa som vi lyckades sova det mesta pa. Nar vi kom ur planet mottes vi av 33 graders varme och curry. Vi tog oss med hjalp av taxi till Bentlyes hotell dar vi bokat in oss den forsta natten. taxituren var galen, varldens minsta bil utan balten och ac. Och omkorningar far man tydligen gora nar och var man vill bara man tutar. Vagarna var helt knokfulla av sa val mb (yeah) kossor och gamla gubbar som drog stora vagnar. Nar vi stannade vid ett stoppljus sprang en liten flicka fram och tiggde om pengar.

Efter lite vilande pa hotellet begav vi oss ut i hettan for att kolla in naromradet. Vi, som antagligen ser valdigt turistiga ut, ar valdigt populara har nere. Vi har blivit erbjudna att kopa knark, vara statister i minst tre Bollywood filmer och massa andra konstiga tjanster. Och jag ar tydligen sa gott som naken har nere i mina langbyxor och linne... Efter lite mat (sallad och stroganoff) gick vi hem till Bentlyes och somnade med alarmet installt pa 08.00.

Vi vaknade ca 11 och fick lite halvpanik sa dar eftersom vi var tvugna att vara utcheckade senast klockan tolv. Vi slangde ner var packning i vara ryggor (min som forovrigt redan har ett kletigt schampoinnehall lite har och var). Gick ca 50 meter i STEK till ett internettcafe dar vi forsokte ta kontakt med Sverige (lyckades lite halvt) och leta reda pa nytt hotell m.m.

Hotellet blev det halften sa dyra Red Shield, salvation army. Dar fick vi en lunch (var frukost) som ingick i priset, potatis med curry(dra pa trissor!)kyckling, nudlar med shy och tva gamla rostmackor. Later godare av var det var..

Sen gick vi ner till Gateway of India ( en kopia av triumfbagen som star i Bombays hamn) dar vi genast blev uppraggade av en guide som ville ha med oss pa en citytur. Jag fick ocksa en tjej pa halsen som satte pa mej ett armband och lovade att hon inte ville ha nagot i gengalld. Jo, tjena! Hon foljde efter oss ett bra tag.

Hur som helst bestammde vi oss att aka pa cityturen efter lite prutande och efter att vi fatt reda pa att bilen hade ac. Halleluja! Vi akte runt i genom Bombay i ca tre timmar och fick bland annat se ett tvatteri i slummen, ett tempel helt i silver och Ghandis hem. Ghandis hem var lite extra speciellt eftersom det var helgdag till Ghanis minne igar.

Efter turen och efter att guiden BETT om dricks (tank om vi skulle gora sa pa Pontus?) bad vi att bli avslappta vid Chowpatby beach. Det ar typ en lang sandstrand (med mer sopor an sand) dar det finns en massa matstallen. Franzy hade hort om nagon mattratt som hette puno buri som vi bestammde oss for att prova. det ar typ friterat majsbrod som ar format som ett helt ostron fyllt med strakt gegga och saltvatten. Vi bad om svag men anda kunde inte jag som har starkt i allt annars inte ata upp. Jag gav det i stallet till ett av alla gatubarn som sprang omkring bland matstanden. Vi provad aven nagra andra traditionella ratter, allt lika starkt men man vanjer sig sakta men sakert. Men det galler att ha en massa vatten i narheten...
Pa vagen hem traffade vi tva usa:are fran calerfonia som foljde oss till var stadsdel Colaba. De hade varit ute och rest i snart ett ar och hade nagra knep att lara ut.

Pa kvallen larde jag Franzy spela Yatsy. Hur kan man levt sa lange utan att kunna det? Till en borjan agde jag honom som du alltid ager mej, Vickie. Efter att ha dodat nagra kackelackor (!)  somnade vi med tva klockor stallda.

Vi gick upp i tid och at en fruksot bestaande att ett gratt agg, gammalt rostbrod och the och sen gick vi mot gateway of India igen dar vi skulle ta baten ut mot Elephant Island. Efter ungefar en timmers battur genom det skitigaste hav jag nagonsin sett var vi framme vid on. Djungel-on. Dar fanns det en massa gamla grottor som franzy garna ville se och en massa apor som jag garna ville se. Vi fick ocksa se odlor, varldens storsta grodor, SMALA hundar och getter som kom och strok oss mot oss. Indierna fick se tva svettiga, bleka turister och det verkade de tycka var valdigt intressant och passade pa att smygfota oss nar de hade chansen. Vi var duktiga och gick, i 40 graders varme, de 180 trappstegen upp till toppen av berget dar vi hade en jattefin utsikt over hela Bombay. Man kunde blivit buren av tva indier hela vagen, men det hade inte kannts rikitigt ratt..

Nu sitter vi har pa hotellet med bra internet men fungerar tyvarr inte att lagga in bilder. Snart ska vi ut och forsoka fa tag pa lite mat och boka biljetter till slumsaffariet i morgon. Efter det ar planen att med tag lamna Bombay och aka vidare mot New Dehli. Hur det gar att aka tag far vi val se..

VI MAR BRA! Svettiga och curryluktande men bra!

Hor av oss sa snabbt vi kan igen!