Hong Kong Dag 15

Idag var dagen som jag vantat pa i 15 dagar! BADDAGS!!! Men icke sa nicke, nar vi steg upp var det for forsta gangen pa var resa ovader pa G. Buhu!

Istallet blev det tagbana upp till utsiktsplatsen The Peak. Hur hogt upp som helst var vi och en miljon andra turister. Lite overskattat tycker jag dock.. Efter det blev det bakad potatis (Oj, vad jag har saknat potatis!) och glass med kanelbullar.

Ovader= Biovader sa vi hittade ett kopcentrum med en bio. Dar visades nagon av Stieg Larsson filmerna pa svenska! Men det hade Franz redan sett och sanna filmer forbattrar inte precis mina chanser att sova sa istallet blev det Eat, Pray and Love. Se den Lena! Svenska filmer verkar foresten vara populara har nere, pa en liten marknad hittade vi en porrfilm med sjalvaste Stellan Skarsgard i huvudrollen!

Igar var vi pa en guidad tur dar vi fick aka utanfor Hong Kong mot granasen till Kina. Varldens basta guide hade vi, en liten Ing-Marie kopia, som gjort allt och varit overallt. Jag var yngst av alla med bred marginal, om man inte raknar franz, sa jag fick vara "baby". Vi besokte tempel, gamla byar och fiskesamhallen. Sen at vi lunch pa en restaurang dar vi skulle fa underhallning. Pardans var det.. Med ungeffar lika hog standard som pa studentbalen..

Pa kvallen gick vi till Temple market, en lang krimskrams marknad som har oppet hela natten. Jag kopte en t-shirt och Franz lite av krimskramset. 

Nu har vi varit i Hong Kong nagra dagar och det kanns skont att bo i en stad aven om varat boende ar ungeffar samma klass som i indien; inget varmvatten, mogeldoft och feta larver pa toan. Att sy upp kostymer och hasch verkar vara Hong Kongarnas grej for det forsoker de pracka pa oss konstant. Snabba internetcafe dar man till och med kan lyssna pa musik, nagot som utnyttjas sa fort jag far chansen, Orup gar pa hogvarv! Och har finns choklas! HALLELUJA!

/Elin, fortfarande nr1 pa yatzy!


Alla som ar fodda 1989 ar fodd i den har snyggingens tecken. Vi ar dessutom drakar.


Den overgivna byn. Ett par byggde den ihop om att de skulle bo dar med sina vuxna barn men alla barn stack till England och gubben dog sa nu bor bara tanten kvar.



Fiskebyn.

Nu dog kameran.. Forbaskat!


Kommentarer
Postat av: Ann

Elin,Orup va på tv ikväll, då tänkte jag på dej. Jag tycker också han är bra, (han hade färgat håret kolsvart).Tycker kineserna om honom? Hoppas ni får bada imorgon, jag ska också försöka, det får väl bli sista gången, det är ju kallt nu.Trevlig helg, som vi säjer här i Sverige.

Ann

2010-10-15 @ 23:23:07
Postat av: Ewa

Har känt mig lite orolig då ni inte skrivit på tre dagar...Här var det 4 minus i natt så idag var det mössa o vantar på morgonpromenaden.Har ni klarat er från magsjuka? Alla hälsar. Erik med familj följer nu också ert äventyr via bloggen. kramar mamma Ewa

2010-10-16 @ 09:58:13
URL: http://baraborjan.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej Elin!

Jag ska lägga biotiteln på minnet.Bertil är ganska avundsjuk på er resa.Hälsa din reskompis Franz.Ha det nu så bra och tänk inte på oss som går här och fryser.En stor kram från Lena/Faster

2010-10-16 @ 12:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0