Jarpur- Dag 8

Namasttei! (Hej!)

I tisdags kvall tog vi da alltsa taget fran Bombay till Jarpur. 110 mil lang resa som varade i sjutton timmar. Jag var ganska orolig infor resan, specillet som vi skulle resa i tredje klass och sova med en massa andra. Jag hade darfor fatt Franz att lova att vi skulle vara vakna varannan timme. Men det behovdes inte. Vara "sovgrannar" var valdigt trevliga och larde oss skriva vara namn pa indiska. (Jag var for ovrigt vaken hela natten sjalv anda. inte for att jag var radd utan for att jag inte kunde andas dar uppe i min tranga overslaff. Jag ar faktiskt sjukt dalig pa att sova i Indien.)

Vi kom fram till Jarpur klockan 10 dagen efter och kande direkt att det inte var samma klibbiga varme har. Curryn kommer vi dock inte ifran. Vi blev genast uppraggade pa stationen och skjutsade till ett hotell. Resten av dagen tillbringades pa hotellet eftersom Frasse var lite febrig. Dock inget allvarligt, ni oroliga mammor! Han madde bra redan dagen efter.

Igar akte vi en guidad tur i hela staden som varade i nio timmar. Vi fick se en massa slott och fastingar, elefanter, kameler, apor, kossor (sa klart) och massa annat. Utsikterna fran bergen var galna! Lite halvt om halvt nara att jag fick prova pa ett ta en flygtur ner for branten.

Denna har dagen har agnats at shopping i Pink City. Det ar en stad dar allt ar byggt i rosa. No shit! Dar fick vi se var forsta kobra i en korg. Men dansa ville han inte.  Jag har handlat en klanning och Franz en indisk skjorta men vi ser inte mer indiska ut for det.. Vi borjar nog daremot lukta lite mer indiskt..

Vad har hant mer i Jarpur?  

*Jag har fastnat med haret i en flakt. Om ni vill ha ett stort, fluffigt har, som aldrig kommer ga att kamma ut, ar detta nagot jag varmt kan rekommendera.

*Vi har kommti fram till att Franz ar samst pa att pruta och att saga nej. Idag nar vi skulle aka tuk-tuk och kommit ovverans innan att vi inte ville betala mer an 50 rupies borjade han budgivningen med 60...  

*En liten indisk man tittade in i mina "vackra bla" ogon och friade till mej. Sa nu kanske jag stannar har ett tag till och bara hoppas pa att min blivande man fortsatter vara fargblind..

*Vi har hittat en hudkram som gor en blekare. Blek-utan-skugga kanske?

* Orup ar numera introducerad i Indien! Yeah!


Planen nu ar Jarpur-Agra-Dehli-Hong Kong-Fillipinerna. Tips for de tva sistnamnda mottages garna!


Nu ska vi ut och fira elefanternas dag!


/Elin 
 
( och ja, det ar meningen att Franz ska skriva ocksa..)
                                                                                                                          

        
                
Nattaget Bombay-Jarpur. Min kvavande Overslaff.       

   
Lite av The Pink City



Franz med nya vanner


Elin med nya vanner. Och byxor som forovrigt firar sjudagars-jubileum.


Omkord av en elefant..


Apan beundrar utsikten.



Hogt, hogt var vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0