Hong Kong- dag 12

Den har dagen borjade hur jobbigt som helst. Vi landade pa Hong Kongs stora flygplats ca 7 pa morgonen efter nagra minuters somn. Sa vi var lite lagom griniga sa dar.. Allt gar bra, inga problem att komma in i landet och bra turist hjalp. ( Fick ocksa hora lite svenska, eller norrlanska, bakom oss i kon). Sen kom vi fram till en ATM och dar gick det at pipan for forsta gangen under den har resan. Forst sparrar den jakla maskinen mitt visa kort sen svaljer din mitt mastercard!! FUCK!
VArldens tur att jag har min internet dosa med mej (den var ocksa borta en liten stund: utbrott nummer tva..) och kan fora over pengar till Franz och ta ut genom hans kort. Men sa himla irriterande..

Natten igar spenderades pa ett litet hotell i Agra, dar vi var anda gasterna forutom en odla som satt och vakade over var sang hela natten. Det gick knappast battre for mej att sova.. Vi steg upp vid halv sex for att fa se Taj Mahal i soluppgangen. Det hann vi inte riktigt men det var sjukt maktigt anda. Verkligen jatte fint!

Efter det akte vi tllbaka till vart tomma-odle-hotell och bestallde lite frukost. Inte ett ratt hade var servitor. Vi fick gamla agg, sylt istallet for smor, och gamla rostmackor istallet for naan-brod.. yeah..
Sen stressade vi till tagstationen och akte till New Dehli. Den har gangen akte vi tredje klass men det gick bra anda. Fran tagstationen klamde vi in oss och vara stora vaskor (numera fylld med smuttsvatt och julklappar) i en liten tuktuk och begav oss mot flygplatsen. Pa vagen korde vi forbi Commonwealth games arenorna. Dehli var verkligen stadat pa grund av detta och framfor alla slumomraden hade man satt upp stora plakatt for att man inte skulle kunna se in. Ungefar som jag brukar stada alltsa..    

Men nu sitter vi alltsa i Hong Kong och har lyxat till det med en svindyr pizza och rena klader! Ska snart leta upp en mataffar och kopa lite godis och dricka. Sen nagra avsnitt mordkommisonen och sova. 

Vickie, de har riktiga m&m har, KOM HIT!! 

Vi mar bra!

/Elin

PS: gissa vem som vann var 3000-poangstavling i yatzy?! :)

Franzy vad Taj Mahal







Den har vill, VILL, jag verkligen ta med hem!


Kommentarer
Postat av: wilma

HEJ! hur mår du jag mår bara bra. på fredag ska Tova följa med mej hem efter skolan & hon ska följa med mig på discot. Nästa vecka ska vi åka och bada med skolan i simhallen, det skall bli kul för mamma och pappa har sagt att jag får vara på det djupa. I fredags förra veckan var jag på prisutdelning och jag fick 2 priser. Hoppas du har det bra i det landet du är. hälsningar Wilma. Alla andra hälsar här också.

2010-10-12 @ 18:10:57
Postat av: Ewa och Theo

Theo tackar för födelsedagshälsningen!Klarar du dig med pengar? Det gäller att du inte blir av med internetdosan! Vad mycket spännande ni är med om men jag förstår Elin att du inte har sovit särskilt mycket. Sköt om er och var försiktiga! kram mamma Ewa P.s vi har också börjat köpa julklappar. D.s

2010-10-12 @ 19:55:27
URL: http://baraborjan.blogg.se/
Postat av: Conny

Måste vara en enorm skillnad att komma från en fattig region till en rik! Passa på att njuta och lyxa till det lite innan ni drar vidare....

Missa inte att åka Peak Tram. Tror att det kan vara fint! Ha det bra och ta hand om er

Ps. Är mycket avundsjuk på er som får åka runt och smaka på en stor portion av livet.

2010-10-12 @ 20:18:22
Postat av: Jimmy

Ni verkar ha det riktigt gött, måste säga att jag är avis på att ni är i Hong Kong...om ni ser Jackie Chan så får ni hälsa från mig!

2010-10-12 @ 20:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0