Bombay - Dag 5

Igar var det dax for Franz drom utflykt, den som han tjatat om anda sen asienresan bokades, en tur i den Indiska slummen! Vi sprang som galningar till kontoret dar turen skulle starta (vet inte vad det ar med oss och tider har nere!?) och hann som tur val var. Vi akte tillsammans med att amerikanskt par som salt allt de agde och hade for den har resan och en ensam irlansk jatte-man.
Jag och Franz fick aran att aka i bagaget sa det var lite lisseberg pa samma gang.

Forsta stoppet var vid ett av Bombays tvatterier. Vid just detta tvattade man bland annat stadens sjukhusklader. De anstallda jobbar dar 17 timmar om dagen for ynka 25 kronor for hela dagen! Usch! Pa kopet far de ofta hudsjukdommar eftersom de dagarna i anda star i sap-vatten.

Sen korde vi igenom porr-kvarteren, dar de prostutierade bor och porrfilmerna spelas in. Guiden berattade att det normala ar att borja selja sex nar man ar nio ar.. Sen vet jag inte vad han sa mer for sen kunde inte jag tanka pa nagot annat..

Vi hoppade hur som helst av vid en stor station dar vi motte upp tva resenarer till som skulle hanga pa den guidade turen. Vi borjade med industri-slummen dar de tillverkar plast, lader och mycket annat. Hela stallet sag ut som en enorm soptipp.

Jag tyckte jag kande mej ganska okej med att jag skulle fa se en massa hemskheter men nar jag sag tva sma nakna barn som satt i grusen och lekte med gammalt inspelnigsband gick det at pipan. Sen grat jag konstant i tva timmar.  Den stackars guiden var helt fortvivlad och trodde jag var missnojd pa nagot satt och forsokte pigga upp mej. till sist drog han till med "you really look like Denise Richards"!  Haha! Stackars guiden. Franz tyckte for ovrigt att han sag ut som en fisk.

Efter turen var planen att ta oss med tag till New Delhi men oturligt nog var biljetterna slut. Sa det blev istallet en natt till i Bombay pa varldens minsta hotelrum.

Idag har vi i alla fall lyckats skaffa oss tagbiljetter. Sa om nagra timmar aker vi 90 mil norrut till bergsstaden Jarpur.  Ar lite nervos for att aka tag men har traffat andra turister som sager att det inte ar nagra problem.

Forutom ett par svullna ogon mar vi bra! (Fast Franzy den jakeln borjar vinna Yatsy nu. Jag ar ocksa en dalig forlorare!!) 

Hor av oss sa snart vi kan!

/Elin

Har lyckats fa in lite bilder nu:


Ett av Indiens storsta tvatterier. I "vattenbaljorna'star man och handtvattar alla klader.


Utsikten efter den svettiga vandringen pa Elephant Island.



Franz och en kanon pa Elephant Island.



Varldens oraddaste apor pa Elephant Island.



Ett 'bostadsomrade'' vid hamnen



Har bor de..



Jag i the hanging garden med en giraff buske.






Kommentarer
Postat av: hanna

sötaste elin, hoppas att ni har det bra!!!saknar dig massor

2010-10-15 @ 02:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0