Boracay- Dag 22

Nu har vi varit ivag mer an tre veckor! Shit!

Boracay ar precis som jag hade forestellt mej med turkost vatten, kokospalmer och massa god mat, men (for att recitera Tony Irving) MEN, det ar fortfarande orkan har, regnet piskar en pa benen och vagorna ar sa starka sa att de valter en, och vi gar just ni pa en diet pa 13 piller om dagen..

Uppdatering pa "Martins syndrome"- bolderna: Franz bolder blev varken battre aller samre och morgonen efter vaknade jag med stora myggbet over benen och ryggen. Det kliade som tusan och det anda som hjalpte var att smorja in oss konstant med aloe vera. Sa det blev sjukhuset. Ett gammalt skrivbord med handskrivna journaler senare och efter att ha matt blodtrycket (mitt verkade de inte bli riktigt kloka pa men enligt tidigare mattningar ar jag ju sa gott som dod) fick vi ga in till en doktor. Hon kollade typ en sekund pa vara utslag och skrev ut recept pa tabletter och gav oss en lang lista pa saker vi inte far ata. Solen ska vi undvika men det ar ju inte sa svart.. Kanns kanske inte riktigt som vi blev klokare efter "sjukhusbesoket" men pillrerna hjalper i alla fall. Vi kollade lite pa internet sjalva senare och kom fram till att vi troligen blivit bitna av ett djur som vi fatt en allergisk reaktion mot, antagligen en sandloppa. USCH! I morgonbitti ska vi pa aterbesok till doktorn och sen hoppas vi att det ar slut pa den har "sunset beach-sjukan".

Hoppas pa ett lakarbesok med bra besked, lite sol eller atminstonde inte regn, sa att vi kan aka och snorkla i morgon! Och infor kvallen hoppas vi pa att slippa doda en kackerlacka och inte fa en mask i maten...

/ Elin








Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er!

Tur att det finns mobiltel.så man kan hitta borttappade Elin!!!Igår morse var marken här i Ronneby täckt av ett tunt lager snö!!!Men det har regnat bort nu.Hoppas att ni får bättre väder på Boracay.Läste på internet att det är världens finaste strand där.Ha det så bra.En stor kram från Lena/Faster

2010-10-22 @ 18:05:12
Postat av: wilma

Hej jag tro jag vet vem du har köpt jul-klappen till erkänn att den är till mig eller hur gissa vilka ska jag je dej ett för slag det börja på f och m och a och e det är dom jag har jort än så länge har du det kul i hong kong jag har jalle fal kul här med alla kompisar hopas du och Franz har hitat några väner jag har tillo-med fått ato graf av Robin Sedebarj på min Hoby Gif tröja och min vaten flaska och på min fot-boll en i mit lag hon heter Julia hon fik Rejnes ato graf jag hade velat har både Betans och Rejnes nej så klat jag inte vill jag bara skoja med dej ska du fira haloin jag ska vara hos william och fira på lödagen och sedan på söndagen när haloin är ska jag gå med Minna såva över hos mig vi ska säket vara vakna hela naten det bli kul nu åka jag faktist inte skriva mer hälsningar Wilma.

2010-10-26 @ 20:18:44
Postat av: wilma

Hej Elin, i natt hände det något jättetråkigt. Min lilla "ninis" dog. Den var sjuk och 5½ år. Pappa och jag begravde den idag när jag kom hem från fotbollsträningen. Vi skall förresten åka till Växjö och spela fotboll med Hoby GIF i den stora inomhushallen. Där skall vi spela 4 matcher (minst) och möta Asarum först. I fredags var jag och mina kompisar på disco i matsalen på skolan. På lördag skall Linnea och Marcus passa mig när mamma och pappa skall på pubafton. Då skall kanske Minna sova över hos mig också för vi skall gå halloween tillsammans på söndagen. I kväll skall vi titta på bonde söker fru på TV. I morgon skall vi titta på robinson. Snart skall vi fika på cheesecake och saft. Jag kan skriva till dej i morgon. Många kramar från Wilma. Mamma & pappa hälsar också.

2010-10-27 @ 19:24:14
Postat av: wilma

Hej Elin, i natt hände det något jättetråkigt. Min lilla "ninis" dog. Den var sjuk och 5½ år. Pappa och jag begravde den idag när jag kom hem från fotbollsträningen. Vi skall förresten åka till Växjö och spela fotboll med Hoby GIF i den stora inomhushallen. Där skall vi spela 4 matcher (minst) och möta Asarum först. I fredags var jag och mina kompisar på disco i matsalen på skolan. På lördag skall Linnea och Marcus passa mig när mamma och pappa skall på pubafton. Då skall kanske Minna sova över hos mig också för vi skall gå halloween tillsammans på söndagen. I kväll skall vi titta på bonde söker fru på TV. I morgon skall vi titta på robinson. Snart skall vi fika på cheesecake och saft. Jag kan skriva till dej i morgon. Många kramar från Wilma. Mamma & pappa hälsar också.

2010-10-27 @ 19:36:30
Postat av: Elin

Hej Wilmis!



Du ar verkligen jatte duktig pa att skriva!! Hoppas du forstar vad jag skriver for har finns ju inte det svenska alfabetet.



Du har ratt om julklappen men jag sager inte vad det ar! Jag kopte den i Indien. OJ, jag har ingen aning vad det kan vara! Det far jag fundera pa. Men om du har gjort dem sjalv ar de sakert hur fina som helst!



Vi ska ocksa gora nagot pa Halloween, inte ga bus eller godis kanske men nagot. de firar det jatte mycket har och det ar spoken overallt. Lite laskigt faktiskt.. Vad ska du kla ut dej till?



Hade du roligt pa discot?



Stackars Ninnis! Vav trakigt wilma! Men hon levde ju lange for att vara kanin.



Nar du tittar pa Robinsson kan du tanka att jag ar dar for sa ser det ut har! Jatte haftigt! Man far passa sig for att inte fa en kokosnot i huvudet!



AH, CHEESECAKE!! Nu kommer jag hem!!! Fusk!



Saknar dej! Skriv snart igen! :)



Halsa alla! Puss&Kram

2010-10-28 @ 12:05:18
URL: http://baraborjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0