Boracay- Dag 18

Okej, pa tre dagar har vi lyckats branna nastan tre punkter pa var "10 saker vi helst vill undvika under resan".
  • Bråka (med varandra eller andra)
  • Gå vilse
  • Missa flyg, buss, tåg eller elefant.
Usch, om det ar sant att man far upp hjartat i halsgropen sa har nog mitt vaxt fast dar nu kan jag saga. Allting borjade sa himla bra. Vi akte till Hong Kongs flygplats sa att vi hade flera timmar till godo och hittade direkt var incheckningsdisk. Eftersom den inte hade oppnat annu gick vi och vilade pa nagra bankar och passade pa att posta vara vyrkort. Nar det blev incheckningsdax plockade vi fram vara pass och biljetter stallde oss i kon. Allting, biljettera och bagaget (var lite oroliga for overvikt) gick bra men sen sager var lilla chines-tant att vi maste ha biljett fran Boracay bokat ocksa annars far vi inte ga ombord planet! Sa situationen blev att vi hade exakt trettio minuter pa oss att hitta en dator, bestamma var och vart vi ville aka, och boka biljetter!!
Dator hittade vi men som saknade mus for det fick man tydligen hyra nagonannanstans pa Hong Kongs stora internationella flygplats.. Med musen fixad borjade vi leta biljetter. Vi hittade jattebra pa en gang, skrev in alla kontaktuppgifter och andades ut en smula. Skulle precis borja knappa in vara internetbank dosor nar det kommer upp ett meddelande "tyvarr den har flighten blev just fulbokad". Bara att borja om igen. Men precis nar vi trodde vi var klara kom det dar jakla meddelandet upp igen. Och igen, och igen och igen..
Klockan var minuter innan vi skulle missa planet och var lilla chines-tant borjade narma sig.. Vi hittade en bra mycket dyrare biljett an vi tankt oss till Vietnam som vi borjade skriva in alla uppgifter pa men mina hander var sa stressiga sa allt blev bara fel hela tiden. Franz addressuppgifter gar nu som en mardrommsrost i mitt huvvud.. Vi hade nastan gett upp och borjat deppa ihop over att missa planet nar vi kom fram till betalningen. Det gick! Sa medans var lilla chines-tant stod och trampade otaligt vid sidan om lyckades vi boka biljetter och mejla dem till flygbolaget. Sen sprang vi som galningar och hann! Vi fixade det! YEAH!!!
  • Tatuera oss på fyllan
  • Kräkas, blåmärken eller blodutgjutelse
Har har vi bade tva drabbats:
Franz har fatt konstiga bolder over hela kroppen, tank "Martins syndrom" i Sunset Beach. Vi har kommit fram till att de kan har uppkommit pagrund av tva saker: den konstiga kinesiska maten med bland annat blackfisks-sugproppar som han provade sista dagen eller loppor. Vi hoppas verkligen pa det forsta alternativet. Om det inte blir battre far vi prova pa den fillipinska sjukvarden.

I Hong Kong bodde vi pa sjatte vaningen och jag kom pa den briljanta ideen att vi skulle bojkotta hissar och pusta upp for de tusentals trappstegen varje dag. En morgon stod en liten tant och skrubbade trappan och dar kommer vi springande, sa klart halkar jag och aker rutschkana ner. Sa nu har jag lite mindre bleka ben och mer bla-lila istallet. Tjo! 
  • Tappa bort saker (Elin)
Den har punkten markte jag inte ens forsen Franz plotsligt ringer till min mobil, lite halvhysterisk sa dar. och undrar var jag ar. Ett litet kommunikationsfel..
  • Bli bankrutta
  • Längta hem
  • Bli vårt egna lilla LOST
  • Bränna oss






Men nu sa sitter vi har pa Boracay, en riktig Robinsson-o, efter flyg, proppelerplan, motorcykel och bat, och det ar orkan! En jakla tyrfon harjar over Fillipinerna! Det ar ingen fara, ingen skadas eller sa, men i var Boracay-plan ingick inte riktigt oversvamningar, livsfarliga vagor och palmer som nastan blaser omkull..

Bra vader, sa att vi kan dyka, surfa och bada, JA TACK!

/Elin





Utsikten over Hong Kong fran "The Peak".





Utflykten till jatte-budhan. Det var har jag blev borttappad!



Nar vi var pa en liten o utanfor Hong Kong och badade (!) for forsta gangen.



Samma o, dar vi ocksa hyrde cyklar och klattrade upp for ett vattenfall.



Har kunde man "softa" mitt i gronsakslandet!





Ett blasigt Boracay!


Kommentarer
Postat av: Ann

Herregud, tur att man inte vet!!!

Efter att ha ringt och väckt er, och hört att ni mår bra och till och med sover!!, så har pulsen gått ner, jag behövde inte träna igår.

Nyheterna om tyfonen fick mej att gå i spinn fullständigt, hoppas den går över snabbt.

Jag är glad, Elin, att du trots allt har humorn i behåll.

Ha det bra, trots blåmärken och bölder.

Kram, Mamma/Ann

2010-10-19 @ 11:45:42
URL: http://baraborjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0