Boracay- Dag 28

Battre sent an aldrig.                                                                                                                           Eftersom det forekommer en hel del stromavbrott har ar inte datorn sarskillt lockande och nar val solen skinner ar den inte precis forsta prioritet.

For hor och happna: Vi har haft sol! Riktigt mycket sol t o m vilken orsakat ruskigt roda fotter pa Franz. En till punkt vi kan stryka fran var undvika-lista..

Jag har hittat Nemo! (Och da menar jag inte ackel-tylosands-Nemo). En hel dag spenderades till havs, i segelbat med cyklopen i hoggsta hugg, och avslutades pa en privat strand. Det var grymt! Var verkligen som att simma i ett akvarium forutom att jag krockade med nagra japaner lite da och da. Och "dok" sa klart upp med huvudet rakt under en planka.. Typiskt mej!

Vi har ocksa varit med om en heldag pa Ariel's Point. Det ar ett stalle en gubbe som heter Ariel (som har varit overallt och alskar spybar!) ager, dar det finns en massa klipper i olika hojder man kan hoppa i fran. Jag ar val ingen superdykare kanske for magplask raknas val inte precis och har ju lite skum hajskrack dessutom (det finns inga hajar har men ibland finns det t o m i sandviken..) men jag vagade hoppa fran 10 meter! Lika hogt som forna SMI-simmaren sjalv! Jag ar hur stolt som helst! Allting videofilmades sa bevis finns! Fri mat och oppen bar med specialiten rom och cola ingick, nagot som utnyttjades mer flitigt av vissa.. Hmm..

Under dagen hangde vi med nagra amerikaner som vi kom ovverens om att traffa pa kvallen. Vi gick till deras hotell i varldens osregn och vips satt vi med pa en brollopsresemiddag med amerikanerna, deras nygifta vanner och brudens foraldrar! Vi blev matade med krabbor och varldens storsta rackor medans vi fick lyssna pa historier som hant ett tiotal ar innan vi foddes. Pa nagot vanster rakade hela sallskapet fa for sig att jag hade fodelsedag samma dag som Berlinmuren foll, kanske min inte allt for klockrena engelska som drog sitt stra till stacken. Lite jobbigt blev det.. Speciellt eftersom jag pinsamt nog inte ens vet nar muren foll..

Igar var vi pa en eldshow pa kvallen dar "shemalesen" underholl for fulla muggar! Och jag at efterlangtad potatis! Vi traffade nagra Gbg;are som forsokte sig pa att sjunga lite Orup for mej; " Ah, nar jag dansar med vargaaar!"  Absolut battre an ingenting!

Nu ska vi ut i osregnet, pa on dar det ar vanligast i varlden att kopa karlek, och forsoka hitta lite mat.

/Elin, utan loppbett! YEAH!

 

Sanna har batar aker vi omkring i.

 

Jag triv som fisken i vattnet!

 

Franz och Michelle pa Ariel's Point.

 

Har hoppade vi!


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Elin!

Här är det regn och rusk men ända ganska varmt tycker vi 9+ grader.Men så skönt att ni äntligen fick lite sol och bad.Där hade jag också trivts som fisken i vattnet!!!Det var verkligen modigt att hoppa 10 m!!!Hälsa din reskompis.Ha det bra.

En stor kram från Lena/Faster

2010-10-28 @ 20:33:09
Postat av: Conny

Nu börjar det likna semester på riktigt! Fint väder och rom & cola i mängder... Franz, ta en för mig också;)

2010-10-28 @ 20:39:19
Postat av: wilma & minna

Hej på dej Elin har du det bra i hong kong vi har det bra har för att Minna såvde över hos mej Wilma i går vilket land skall du nästa gong hälsninga Wilma & Minna kram & puss

2010-10-29 @ 18:13:05
Postat av: wilma & minna

Hej på dej Elin vi undrade faktist villketland du skule till neosta gong hälsnigar minna och wilma

2010-10-30 @ 10:45:29
Postat av: Farmor-Farfar

Hej Elin (sockerhöna).

Tack för korten.

Vem av figurerna på bilden var Franz???Hoppas allt går bra och att ni får en trevlig upplevelse.Lycka till i fortsättningen.Vi ses till jul.Hälsa den som är Franz.

Många kramar från Farmor och C.o

2010-10-30 @ 17:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0